sâmbătă, 3 ianuarie 2009

ganduri despre trecut

Uneori scot cadavrele din dulap (eu nu ma incurc cu schelete, nu am rabdare pana la acea faza de productie?! :D). Chiar daca mi-am pierdut din verva mea obisnuita sper ca ma veti lua si asa romantica, nostalgica. Dar stati linistiti: incep luni munca... imi revine muza... haosul cotidian...

Bocet de Craciun


Pierduti la poarta sufletului
ingerii se intorc timizi in Rai
unde asteapta cuminti
primele raze de soare care-mi incalzesc
pleoapele inghetate de roua
si topesc de pe gene bruma...

Prima zbatere de lumina
aduce un suspin de fericire
ca si cum as fi uitat cum e sa fii vie
sa respiri aer si nu pulbere de stele
sa te ude ploaia
si sa te inconjoare mirosul florilor...

Ma trezesc intr-o lume straina
in care nu exista fericire
si nu se daruiesc decat cuvinte
potrivite prea mult in causul sufletului
ca sa mai incalzeasca inimi...

Este prea mult de la ultimul Craciun
la care am daruit ceva
sec de atata tacere
sufletul isi taraste agonia pe scarile lumii
coborand in tacere spre Iad...

25 decembrie 2008

Pagina de jurnal

Rup din mine bucati ca sa-ti dau tie
sa te indestulezi cu carne de om
sa-i simti gustul de sare topindu-se in gura
si sa nu poti uita vreodata ca eu traiesc
ca m-a-nghitit rechinul din tine
bucata cu bucata, inima intai,
ca si cum ar fi fost primul si cel mai gustos
dintre organele ce zaceau in cavitate.
Si mi-a marturisit cu gura plina de satisfactie
c-ar fi-nceput cu sufletul de l-ar fi putut gasi
daca nu i-as fi schimbat in fiecare zi locul
in alt borcan cu azot lichid, ca sa inghete,
sa prinda si el acolo un pic de nemurire,
macar el, daca eu nu pot.
Si-n plus nu-i placea creierul meu
ca nu era rotund ca o nuca de cocos
ci mai degraba ridat ca un mar putred-
si nici macar nu eram atat de batrana
cat pentru a fi gaunoasa si cenusie pe dinauntru-
Ba chiar aratam apetisanta pe dinafara,
mi-a spus el dupa ce si-a lins degetele cu multumire
si-a platit un bacsis gras chelnerului
ca l-a servit cu un castronel de apa de maini
cum nu se face in alte locuri mai sordide
unde sa frangi inimi e un delict
si nu te poti spala pe maini atat de usor.

13 martie 1999

Regret

Imi arunc sentimentele
ca pe niste poveri inutile
ca pe aerul care m-apasa
Sunt de gheata si piatra
inutila metafora a vreunui ucenic
al carui zbor celebru
s-a oprit din nou prea devreme
nu sufar decat batjocura
si regretul a ceea ce-ar fi putut fi
Imi caut in amintire imaginea formei perfecte
prima alunecare molcoma a curbei
ovalul senin al fetei
colturile lungi ale ochilor
muschiul lung barbatesc al piciorului
indoitura palmei pe san
fiorul... fiorul tacut al primului sarut...

Se sparge in cioburi imaginea perfecta
nu mai am sentimente de care sa fug
si ucenicul meu a lasat inutile adaosuri
pe statuia din a carei marmura imperfecta
nu va putea sa rasara vreodata
luciul de alabastru al zeitelor antice...

23 februarie 2002


Mi-e dor...

Mi-e dor de nepasarea in care ne-adanceam
Indiferenti la lume dar si la soarta noastra-
Mi-e dor de fericirea cu care ne traiam
Din doua carti eterne o singura prefata...

Mi-e dor de agonia in care asteptam
Sa vina noaptea-adanca dintr-un senin de zi,
De vocea ta cea calda, de zambetu-ti pe fata,
De lungile minute cand te stiam ca vii...

Si nu mi-e dor de multe caci tot a fost prea scurt-
Ne-am aruncat in lume prea tineri si prea goi-
Si daca simt regretul de-a nu fi fost mai mult
Este pentru ca astazi doar eu mai sunt din noi.

Si in singuratatea care-mi creste sub pleoape,
In noaptea tot mai neagra ca un adanc de mare,
Visez ca tu ma cauti si ma chemi cateodata,
Si stau mereu atenta s-aud a ta chemare.

03 februarie 2008

2 comentarii:

  1. muza, haosul cotidian... de ar produce mereu poezie...

    Cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. ... am trai ca in Star Trek... punem nava pe pilot automat si ne exersam talentele... iar intr-o lume mai utopica decat aceea nici macar nu ne ataca romulanii... :D

    RăspundețiȘtergere